duminică, 3 martie, 2024

Atacuri de panică noaptea. De ce apar și cum le tratăm

Tot mai multe persoane se plâng de faptul că au atacuri de panică noaptea. Atacurile de panică sunt legate de anxietate și se caracterizează prin apariția bruscă a unei stări de neliniște interioară. Această tulburare nocturnă nu are o cauză bine definită, însă există câțiva factori care pot duce la declanșarea atacurilor de panică. Unele persoane au atacuri de panică nu doar pe timpul nopții, ci și ziua și sunt avertizați de organism că ceva nu este în regulă. Altfel stau lucrurile când vine vorba de atacurile de panică nocturne, ce pot semnala probleme grave atât la nivel fizic, dar și la nivel emoțional. Iată de ce apar și cum le tratăm.

Atacuri de panică noaptea

Atacurile de panică noaptea sunt mult mai greu de depășit deoarece persoana care suferă de această tulburare va reuși să se liniștească cu greu și stresul o va împiedica să adoarmă. Astfel, poate să apară pe termen lung insomnia. Un atac de panică nocturn durează mai puțin decât unul din timpul zilei, dar este mai greu de controlat.

Putem recunoaște foarte ușor o persoană care suferă de un atac de panică după simptome evidente precum creșterea pulsului, bătăi ale inimii accelerate, transpirație abundentă, senzație de sufocare, tremurat, frisoane, senzație de amețeală și leșin. Medicii nu au identificat o cauză anume care ar declanșa atacurile de panică noaptea, însă precizează că există câțiva facotri care ar declanșa aceste stări de dezechilibru. Genetica, tipologia de personalitate, anumite evenimente tragice din viața noastră, anxietatea socială sunt câteva dintre cauzele care ar duce la apariția atacurilor de panică în somn.

Pentru a depăși aceste atacuri de panică nocturne este bine să apelăm la câteva trucuri simple, iar dacă această tulburare se repetă o perioadă lungă de timp este bine să apelăm la ajutorul medicului și a unui psihoterapeut. Atacurile de panică frecvente pot duce la instalarea depresiei, care declanșează problemele grave de sănătate.

Cum gestionăm stările de tulburare nocturnă

Atacurile de panică nocturne sunt mult mai intense față de cele care au loc ziua. De aceea, este bine să ținem cont de câteva dintre recomandările specialiștilor pentru a gestiona un atac de panică. O persoană care a suferit un atac nocturn trebuie să se concentreze mai întâi pe respirație, să inspire și să expire lent și profund. După aceea trebuie să aibă gânduri pozitive și să se concentreze pe relaxarea mușchilor. Pasul următor este să bea apă și să își concentreze privirea asupra unui obiect din apropiere.

Pentru cei care preferă meditația, aceasta este recomandată, însoțită și de câteva rugăciuni pentru depresie și anxietate. De asemenea, dacă nu suntem singuri acasă, este bine să discutăm cu persoana de lângă noi pentru a ne putea calma rapid și ușor. Dacă atacurile de panică sunt frecvente, atunci este necesară vizita la un medic specialist care să ofere tratamentul corespunzător.

Pentru a identifica o tulburare de panică medicul va face o examinare fizică completă, va efectua teste de sânge, va verifica starea de sănătate a inimii și va discuta cu pacientul despre istoricul familiei în privința bolilor și a afecțiunilor pe care le au sau le-au avut cei apropiați.

Un alt tratament eficient pentru a gestiona atacurile de panică este psihoterapia însoțită de o medicație ușoară. Psihoterapeutul ajută pacientul să își confrunte și să înțeleagă simptomele unui atac de panică nocturn și să își controleze frica nejustificată.

Atacurile de panică noaptea sunt mai greu de controlat, de aceea este important să știm cum să gestionăm momentele de tulburare interioară și să identificăm cauzele care au dus la declanșarea unui atac de panică nocturn.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite