Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Marcel Boloș, a făcut miercuri, 15 februarie 2023, marele anunț care îi interesează pe cei cu pensii sub 2.000 de lei. Marcel Boloș a oferit noi informații în legătură cu românii care urmează să primească cardurile pentru energie.
Beneficiarii nu vor putea folosi cardurile pentru a face plata facturilor la energie online, ci prin intermediul Poștei Române. Aceștia vor trebui să prezinte cardul de energie, cartea de identitate și a factura în format electronic.
Cei cu pensii sub 2.000 de lei nu vor putea folosite cardurile pentru plățile online
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Marcel Boloș, a precizat că mii de oameni sună la call center pentru a afla când vor fi puși banii pe cardul de energie. Marcel Boloș i-a anunțat pe pensionarii care urmează să beneficieze de ajutorul pentru plata energiei că până la data de 20 februarie 2023 banii vor fi în conturi și se va putea face plata facturii la energie.
„Zilnic sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la call center. Mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română. Aşadar, apelul nostru este de îndemn la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinaţie”, a declarat ministrul MIPE, Marcel Boloș.
Marcel Boloș a oferit lămuriri în legătură cu folosirea cardurilor pentru plățile online ale facturilor la energie electrică. Ministrul a precizat că în acest moment nu sunt operaționale în cadrul sistemului cardurile. Deocamdată, plata se facturii la energie electrică va putea fi făcută pe baza cardului de energie, a cărții de identitate și a facturii în format electronic.
Dacă în cazul furnizorului de energie electrică şi a celui de gaze naturale nu se pune problema modului în care au sistemul informatic nu la fel stau lucrurile și în cazul celor care folosesc pentru încălzire material lemnos sau gaz lichefiat. Tocmai de aceea, s-a ales ca oamenii să poată plăti facturile indiferent de furnizorul de energie. Astfel s-a ajuns la varianta plății prin intermediul Poştei Române. S-a avut în vedre și faptul că Poşta Română are peste 10.000 de poștași implicaţi în sistem, care pot ajunge și în cele mai îndepărtate zone rurale.
Cum sunt verificate condițiile de accesare a banilor europeni
Ministrul MIPE a menționat că foarte important va fi și modul în care sunt verificate condițiile de accesare a banilor europeni. Tocmai de aceea sunt necesare prezentarea cardului de energie, a cărții de identitate și a facturii în format electronic.
„Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române“, susține Marcel Boloș.
Trimiterea dovezii serviciilor de mandat poştal se vor trimite prin poştă electronică către beneficiarii cardului de energie într-un termen de 5 zile.