Cei care obișnuiesc să-și facă cumpărăturile în supermarketurile Kaufland aleg, de obicei, produsele din marcă proprie. Printre aceste produse se numără și laptele vândut sub marca proprie a celor de Kaufland. Puțini, însă, știu de unde provine laptele din sortimentul K-Classic.
De unde provine laptele din sortimentul K-Classic
Kaufland este unul dintre cei mai mari retaileri de la noi din țară, fiind pe placul multor cumpărători români care aleg să își facă cumpărăturile de aici. Pe rafturile hypermarket-urilor din țară se poate regăsi și produsele din gama „K-Classic”, mai concret marca proprie a retailerului german.
Pentru produsele din marca proprie, Kaufland a setat prețuri irezistibile, motiv pentru care românii optează pentru ele de fiecare dată. Totuși, foarte puțini dintre consumatori au acordat câteva secunde pentru a citi eticheta produselor K-Classic.
De exemplu, foarte puțină lume știe de unde provin, de fapt, lactatele vândute la Kaufland. Pe site-ul oficial al retailerului, sunt promise clienților produse de calitate superioară sub brandul K-Classic, atât în ceea ce privește lactatele, cât și alte categorii de produse alimentare.
Produsele K-Classic promit să ofere „calitate controlată la un preț accesibil”, conform etichetelor lor. Kaufland oferă o selecție extinsă de produse K-Classic, acoperind o gamă variată de categorii, printre care mezeluri, cereale și lactate, cu peste 1.000 de opțiuni disponibile.
Referitor la proveniența lactatelor comercializate de Kaufland, informațiile furnizate pe etichete indică că acestea sunt fabricate la Albalact, în România. De asemenea, eticheta dezvăluie că sunt utilizate diverse rase de vaci pentru producția de lapte.
Pentru a clarifica orice întrebări sau nelămuriri referitoare la produsele K-Classic de la Kaufland, există posibilitatea de a accesa rapid mai multe informații. Retailerul oferă un serviciu convenabil, prin intermediul căruia poți scana codul de bare al unui produs K-Classic pe site-ul lor oficial pentru a obține detalii suplimentare.
Care este cel mai bun lapte
Președintele Asociației Pro Consumatori, Costel Stanciu, a declarat că cel mai bun lapte aflat la vânzare, din toate punctele de vedere, este laptele nestandardizat. Adică acel lapte care nu a fost procesat. Altfel spus, nu a fost folosit în procedeul de obținere al altor produse lactate, gen unt, brânzeturi sau iarturi.
„Din păcate, 99% dintre cei care consumă frecvent lapte nu știu să facă diferența, pe baza informațiilor trecute pe etichetă, între un lapte standardizat și unul nestandardizat, așa cum îl dă vaca. Acest lucru reiese foarte clar din oferta de lapte de consum existentă la vânzare în marile structuri comerciale”, a spus președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu.
Costel Sârbu îi îndeamnă pe români să cumpere laptele direct de la fermieri, deoarece atunci știu că vor avea parte de un produs original, care nu a fost procesat de niciun fel. În multe zone din România, fermierii și-au creat adevărate rețele de distribuție, laptele fiind adus direct la poartă, pentru 5 lei/litrul.
Cine nu are această posibilitate este îndemnat să citească etichetele sticlelor sau cutiilor cu lapte, aflate la vânzare în magazine. În acest fel, românii vor știi ce cumpără. Asociația Pro Consumatori a făcut acest studiu pentru a-i ajuta pe români să înțeleagă ce anume cumpără din magazine.
În ceea ce privește produsele de la Kaufland, puțini clienți știu de unde provine laptele din sortimentul K-Classic.
de ani de zile toate produsele marca proprie, Pilos, Delhaze, K-clasic, etc sunt realizate de producatorii locali, Albalact, Covalact, Danone etc. Adica poti bea acelasi produs (consacrat) intr-o alta cutie cu alta eticheta… este simplu si logic daca gandesti putin si realizezi ca aceste magazine nu au fabrica sa produca aceste sortimente. Nu exista mari IKA care sa aiba si fabrici. Pe unele produse daca te uiti mai bine scrie (scria) cine a produs acele sortimente sub licenta IKA. Logic la un magazin mare ai sute de produse „marca proprie” – asta ar insemna sa aiba fabrica de lapte, de mezeluri, de paine, de ce o mai fi – este imposibil de realizat. Pretul mic se realizeaza prin faptul ca ambalajul (produsul) este lipsit de promovare, reclama etc… La cateva luni produsele marca proprie se schimba si anume alta firma preia fabricarea lor.