Odată cu creșterea tarifelor la energia electrică, tot mai multe persoane se plâng de faptul că primesc facturi excesiv de mari. Un astfel de exemplu este o femeie din Prahova, care a rămas fără cuvinte atunci când a văzut factura uriașă pe care a primit-o. Ea a explicat că nu a putut transmite indexul de energie timp de două luni. Recent, femeia a descoperit suma pe care trebuia să o plătească în realitate.
Factura uriașă pe care a primit-o o româncă
În intervalul 1 ianuarie – 15 februarie 2024, clienții Electrica Furnizare au fost afectați de indisponibilitatea transmiterii online a indexului contorului de energie electrică din cauza unor lucrări de mentenanță la programele informatice, inclusiv la aplicație. Această situație a condus la primirea unor facturi uriașe pentru energia electrică consumată în acea perioadă, ceea ce a stârnit nemulțumirea acestora.
O femeie din Prahova, care este clientă a companiei Electrica Furnizare, și-a exprimat frustrarea față de o factură în valoare de 841 de lei, pentru un consum de 643 kw pe o perioadă de 2 luni. Consumul raportat a fost mult mai mare decât cel real, ceea ce a dus la aplicarea unui tarif de 1,3 lei/kwh, în loc de 0,6 sau 0,8 lei, așa cum era de așteptat. Această discrepanță în calculul tarifului poate duce la facturi cu până la 50% mai mari. Revoltată de această situație, femeia a povestit întreaga experiență neplăcută.
„Vă scriu fiind foarte indignată de hoția celor de la Electrica Furnizare unde sunt clientă. După aproximativ două luni și jumătate în care nu s-a putut comunica cu ei am primit factura cu nr 240572238 (pe care am atașat-o) în care aveam de plată suma de 841lei pentru un consum estimat de Electrica de 643 kw pentru 2 luni, în condițiile în care am dat citirea pe data de 16 februarie 2024”, povestește clienta companiei Electrica.
Care era suma corectă de plată
Femeia a mai adăugat că, potrivit consumului real înregistrat între 30 noiembrie 2023 (index 30270) și 16 februarie 2024 (index 30975), a avut un consum total de 705 kw pe o perioadă de 78 de zile, rezultând un consum mediu zilnic de 9.03 kw și un consum mediu lunar de 280 kw, nu de 320 kw cum a fost înregistrat de Electrica în factura emisă.
Pe aceeași factură apare un consum pentru anul 2023 de 1861 kw, adică un consum mediu lunar de 155 kw. În răspunsul primit de la Electrica, aceștia continuă să folosească un calcul care păstrează valoarea de peste 300 kw pe lună, ceea ce ar însemna un consum anual de 3726 kw în 2023, contrazicându-se după ce inițial au înregistrat în factura 1816 kw pentru același an. Astfel, Electrica a majorat factura cu peste 300 lei în favoarea lor, a explicat clienta nemulțumită.
Răspunsul din partea Electrica nu a întârziat să apară, ba chiar mai mult decât atât, compania a oferit o explicație privind motivele pentru care femeia a primit factura respectivă.
„Începând cu data de 01.01.2023, facturarea consumului de energie se realizează conform Legii 357/2022, astfel: – pentru un consum lunar realizat cuprins între 0 – 100 kWh, preţul facturat este de 0,68 lei/kWh cu TVA inclus;
În data de 15.02.2024, a fost emisă factura de tip estimare nr. 2400572238, în valoare de 831,41 lei, pentru perioada 30.11.2023-31.01.2024, de la index estimat 30270 până la index estimat 30913.
În această factura uriașă pe care a primit-o a fost înregistrată cantitatea de energie de 643 kWh, pentru perioada de 63 de zile, fiind obținut un consum mediu lunar de 311kWh/lună, astfel: Consumul mediu zilnic obținut * 365 zile (numărul de zile într-un an) / 12 luni (numărul de luni într-un an) = 10,21 kWh (643kWh/63 zile) * 365 zile / 12 luni = 311kWh/lună”, este răspunsul dat de reprezentanții Electrica.