Fraudarea conturilor bancare, o problemă majoră pentru români! În ultimele luni, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a fost sesizat cu un număr semnificativ de cereri privind fraude comise prin intermediul serviciilor bancare. În majoritatea cazurilor, clienții caută sprijinul băncilor pentru a-și recupera sumele pierdute. Iată înșelătoriile prin care cetățenii rămân fără economiile de-o viață!
Fraudarea conturilor bancare, o problemă majoră pentru români
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit sesizări cu mai multe cereri privind fraude prin intermediul serviciilor bancare, iar românii au cerut ajutorul băncilor pentru a recupera sumele pierdute. Românii cad pradă escrocilor care și-au diversificat metodele de înșelătorie.
Atacurile asupra conturilor sunt tot mai dese, folosind canale diverse precum e-mailuri, rețele sociale, linkuri false sau apeluri telefonice, iar infractorii utilizează tehnologii avansate pentru a face fraudele mai credibile, precizează capital.ro.
Din păcate, în majoritatea cazurilor de fraudă, banii furați de infractorii informatici își pierd repede urma, fiind transferați în conturi dubioase. Cetățenii păcăliți apelează la ajutorul băncilor pentru a putea recupera banii.
Reprezentanții băncilor avertizează oamenii că trebuie să fie prudenți cu site-urile vizitate, linkurile și emailurile primite, dar și cu apelurile suspecte, și că, dacă există îndoieli, pot verifica informațiile contactând numărul oficial al băncii sau deplasându-se direct într-o sucursală pentru confirmare.
Înșelătoria cu vocile și apelurile false
Una dintre cele mai recente înșelătorii implică folosirea de către escroci a tehnologiei AI de imitare a vocii, care face ca fraudele să pară și mai reale. Concret, hakerii pot crea mesaje vocale, prin care imită vocea unui copil sau a unui membru apropiat al familiei, iar victimele cad în capcană foarte ușor. Mesajul vine de la un număr necunoscut care pretinde a fi o rudă apropiată și este trimis ca SMS sau pe WhatsApp.
,,Bună, mama, am încercat să te sun, dar microfonul meu nu mai merge. Salvează acest număr și răspunde-mi când poți, te rog. Sunt foarte stresat!”, începe de obicei înșelătoria.
Escrocii susțin că au pierdut accesul la telefon sau că au avut probleme de cont bancar și nu pot accesa banii. Infractorii care se dau drept rudele victimei încep să solicite bani imediat, pretinzând că nu pot plăti diverse facturi sau nevoi urgente.
Cea mai folosită tactică este ca infractorii să ceară transferuri rapide de bani. Escrocii pot folosi AI pentru a crea mesaje vocale credibile, ceea ce face ca victimele să fie și mai vulnerabile.
În ultima perioadă, hackerii pot crea mesaje vocale, prin care imită vocea unui membru apropiat al familiei, iar victimele cad în capcană foarte ușor. Specialiștii în securitate îi avertizează pe români să fie precauți când răspund la un simplu apel telefonic pe WhatsApp pentru că infractorii și-au difersificat metodele de înșelătorie.
Fenomenul deepfake devine tot mai îngrijorător, odată cu apariția unor metode sofisticate de înșelătorie. Escrocii reușesc să cloneze chipurile și vocile unor persoane reale pentru a crea apeluri video false, prin care cer sume de bani de la rude sau prieteni ai victimelor. Din acest motiv, românii sunt avertizați să fie atenți la ce apeluri video răspund pentru că riscă să rămână fără bani în conturi.
În ultima perioadă, din ce în ce mai mulți români apelează la ajutorul băncilor pentru a recupera banii pierduți în urma escrocheriilor unor infractori. Hackerii și-au diversificat metodele de înșelătorie și fac tot mai multe victime.