vineri, 12 aprilie, 2024

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a spus adevărul: Câtă pâine putem mânca zilnic fără să ne îngrașăm

Dr. Mihaela Bilic a dezvăluit câtă pâine putem mânca zilnic fără să ne îngrașăm. Astfel, dacă avem trei mese în zi, la fiecare dintre ele sau măcar la două dintre ele puteți mânca o felie de pâine. Dacă avem în vedere că o felie de pâine are 80 de calorii, nu ar trebui să vă faceți griji că vă puteți îngrășa.

Câtă pâine putem mânca zilnic fără să ne îngrașăm

Dr. Mihaela Bilic, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice, este unul dintre cei mai apreciați medici care oferă sfaturi pe care le oferă pentru o viață sănătoasă. Aceasta a oferit detalii despre cât de dăunătoare este pâinea și cât de multă poți mânca fără să te îngrași.

„Pâinea n-o consider deloc ca fiind inamicul public numărul unu, cu condiția ca respectiva pâine să fie o felie și să fie în varianta de asta e porția noastră de făinos. Deci dacă avem trei mese în zi, fiecare dintre ele – sau măcar două dintre ele – pot avea o felie de pâine. O felie de pâine are 80 de calorii, deci nu e nimic grav”, a spus Mihaela Bilic.

În ceea ce privește dulcele, medicul nutriționist a recunoscut că nu își refuză plăcerile. După părerea acesteia, cel mai bun dulce este înghețata, deoarece este săracă în calorii, iar consistența acesteia ne oferă satisfacție din punct de vedere mental.

„Dulcele cel mai bun este înghețata. Și aș vrea să știm că inclusiv înghețata o putem mânca și în sezonul rece, nu doar când este cald – cu atât mai mult acum, când este cald. Are mai puține calorii și este mai satisfăcătoare pentru capul nostru, pentru că e cremoasă. Deci această consistență cremoasă aduce o satisfacție, cu condiția să citim eticheta, să nu aibă mai mult zahăr. Și atunci trebuie făcut un balans bun”, a afirmat dr. Mihaela Bilic.

Pâine albă sau neagră?

Multă lume are impresia că pâinea neagră este bună pentru siluetă, iar pâinea albă nu. Medicul Mihaela Bilic a susținut că pâinea este un aliment de bază, ce trebuie să facă parte din dieta zilnică.

„Ce are diferit pâinea neagră? O făină mai puțin rafinată, care conține nu doar miezul bobului de grâu, ci și o parte din înveliș (tărâțe). Miezul bobului înseamnă proteine (gluten) și amidon (glucide lente), iar tărâțele înseamnă fibre, minerale și vitamine. Din păcate mineralele și vitaminele din cereale nu pot fi utilizate decât în procent de 10%.

Cât despre calorii, 100g pâine au în medie 240 cal, indiferent de culoare. Aportul de fibre / tărâțe nu schimbă cu nimic conținutul caloric. Pâinea neagră este mai densă și mai grea, deci 100 g de pâine neagră ocupă un volum mai mic și pare mai puțină decât 100g de pâine albă.

Concluzia este că pâinea neagră are câteva grame de fibre în plus, dar și o densitate calorică mai mare. O franzelă / baghetă are 400g, dar e umflată, pufoasă și pare multă. În schimb o pâine de secară are 500g și e mică cât doi pumni. Tăiați felia cât mai subțire, faptul că e neagră nu înseamnă că nu are calorii!“, a menționat dr. Mihaela Bilic, ce ne- spus și câtă pâine putem mânca zilnic fără să ne îngrașăm.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.