miercuri, 4 decembrie, 2024

Proprietarii de apartamente și mașini trebuie să știe asta: Taxa ce nu mai poate fi evitată!

Proprietarii de apartamente și mașini vor fi nevoiți să plătească taxe mai mari în cazul în care doresc să vândă două sau mai multe case și mașini în decursul unui singur an. Experții din domeniu subliniază că aceste taxe suplimentare vor impune costuri mai mari pentru cei care dețin mai mult de o proprietate și doresc să le vândă pe toate într-un singur an.

Proprietarii de apartamente și mașini trebuie să știe asta!

Cosmin Dumitrașcu, expert contabil, a explicat detaliile modificărilor legislative care ne impun costuri suplimentare în contextual dat. Acesta a subliniat că, potrivit noilor reglementări, în cazul în care o persoană fizică vinde mai mult de un imobil sau un autoturism pe an și suma totală a vânzărilor depășește 300.000 de lei, este obligată să se înregistreze imediat ca entitate comercială în ceea ce privește TVA.

Expertul contabil a mai precizat că orice tranzacție care depășește o vânzare pe an este considerată a fi una continuă, nu ocazională.

„În situația în care avem de-a face cu o persoană fizică ce vinde un imobil sau un autoturism, dacă vinzi mai mult de unul pe an, și dacă depășești 300.000 de lei vânzarea, ești obligat ca imediat cu al doilea să te înregistrezi într-o formă de organizare, într-o entitate comercială. Asta în ceea ce privește TVA.

La impozitare, orice depășește o tranzacție pe an este considerată a nu fi o tranzacție ocazională, ci una continuă”, a transmis Cosmin Dumitrașcu.

În cazul în care o persoană are în plan să vândă a doua casă sau a doua mașină în decursul unui an calendaristic, va fi necesar să se înregistreze ca plătitor de TVA conform noilor reglementări.

Trebuie respectat plafonul de 300.000 lei stabilit de ANAF

Conform expertului contabil, elementul esențial este suma care depășește limita stabilită de ANAF, de 300.000 de lei. Contabilul a adăugat că cei care vând imobile personal și depășesc suma de 300.000 de lei trebuie să se prezinte la Administrația Finanțelor Publice la care sunt înregistrați cu CNP-ul lor.

Este necesar să facă acest demers pentru a se înregistra în scopuri de TVA. Potrivit lui, cei care vând trebuie să urmeze acest procedeu deoarece depășesc plafonul de 300.000 de lei.

„Mai mult decât atât, cei care vând pe persoană fizică imobile, dacă tu ai cumpărat un imobil pe care îl vinzi mai departe, în situația în care treci și la al doilea imobil pe care vrei să îl vinzi și depășești 300.000 de lei, trebuie să mergi la Administrația Finanțelor Publice la care ești arondat cu CNP-ul și să te înregistrezi în scopuri de TVA. De ce? Pentru că ai depășit 300.000 de lei”, a explicat contabilul.

În prezent, în cursul acestui an, oficialii au declarat că nu intenționează să crească taxele. Cu toate acestea, FMI a sugerat necesitatea introducerii unor noi taxe și impozite pentru populație.

Marcel Ciolacu a subliniat că oficialii nu vor devia de la planul stabilit pentru îndeplinirea criteriilor de aderare la OCDE.

„Nu mărim taxele! Nu ieșim cu niciun milimetru din coordonatele financiare stabilite împreună cu Comisia Europeană în PNRR! Nu ne abatem vreo secundă de la traiectoria setată pentru aderarea la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică!”, a transmis Marcel Ciolacu în discursul ținut la AmCham CEO Business Forum.

În ciuda declarațiilor anterioare, ministrul Marcel Boloș a indicat posibilitatea introducerii unor noi taxe și impozite la începutul anului viitor. Astfel, se poate observa o atenție sporită din partea oficialilor guvernamentali, acordată impozitelor și taxelor aplicate pentru proprietarii de apartamente și mașini.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.