miercuri, 29 mai, 2024

Ulei de in presat la rece beneficii. În timpul căror boli este indicat leacul bătrânesc

Despre utilizarea unui ulei de in presat la rece și ce beneficii are se cunoaște din secolului al XVI-lea. Acesta a avut numeroase aplicații și, în afară de alimente, a fost folosit pentru a face vopsea de ulei. Numeroase studii au demonstrat valoarea biologică ridicată a produsului. Ca alternativă vegetală la uleiul de pește în ceea ce privește conținutul de acizi grași nesaturați, uleiul de in se situează, pe bună dreptate, pe primul loc între toate uleiurile vegetale.

La producerea uleiului de in se folosesc două tehnici: presarea la rece sau la cald și extracția. În funcție de tipul de prelucrare, acesta este nerafinat, rafinat, hidratat și dezodorizat. Tehnica de presare la rece menține valoarea nutritivă maximă, deoarece păstrează vitaminele valoroase, fosfolipidele, acizii grași nesaturați și alte substanțe biologic active.

Ulei de in presat la rece beneficii.  Vitaminele pe care le conține remediul naturist

Uleiul din semințe de in este atât de bogat în Omega-3 încât a dat naștere termenului de acid gras linolenic. Produsul are avantajul unui raport ideal între omega-6 și omega-3, ceea ce determină beneficiile sale în ceea ce privește problemele cardiovasculare, cognitive, inflamatorii și chiar cancerigene.

Uleiul de semințe de in este un prieten al pielii, al creierului și al sistemului circulator. Este cel mai bun remediu pentru bolile gastro-intestinale, gastrită sau probleme hepatice. Un studiu a fost efectuat în Sao Paulo, Brazilia, dovedind eficacitatea tratamentului împotriva constipației la pacienții aflați în hemodializă. Uleiul are un efect terapeutic în tratamentul diabetului de tip II, sclerozei, artritei reumatice, astmului, eczemelor, psoriazisului și multor alte procese cronice și inflamatorii.

Principalele proprietăți ale uleiului de in, atunci când este administrat pe cale orală contribuie la scăderea colesterolului și protejează sistemul cardiovascular. De asemenea, uleiul de in reduce riscul de accident vascular cerebral cu 37% și face ca vasele de sânge să fie mai elastice, normalizând tensiunea arterială.

Mai mult decât atât, medicii au menționat că uleiul de in acționează ca un regulator hormonal, reduce șansele de tromboză la nivelul inimii, plămânilor, creierului și îmbunătățește semnificativ tratamentul astmului.

Cum să luați corect uleiul de semințe de in? Doza necesară

În scop terapeutic, începeți cu o doză minimă de 0,5 linguriță de 2 ori pe zi, înainte de micul dejun și cină. Apoi, dacă este bine tolerată, doza se mărește la 1 linguriță de 1-3 ori pe zi sau 1-2 linguri pe stomacul gol, înainte de masă, cu apă.

În cazul administrării în capsule, se iau 2 capsule pe zi, dimineața și seara, sau conform recomandării medicului dumneavoastră. Durata tratamentului și a cursului profilactic de 3-4 săptămâni, după care trebuie să faceți o pauză. Dozajul uleiului este indicat de medicul curant, care pe baza datelor individuale privind starea pacientului poate construi cel mai eficient și mai sigur regim de tratament.

Un ulei de in presat la rece are multe beneficii și poate fi consumat pur sau adăugat în salate, terciuri, garnituri, amestecat cu kefir sau iaurt. Un studiu recent realizat de oamenii de știință europeni a arătat că uleiul de in este complet nepotrivit pentru prăjire. Acizii grași pe care îi conține se transformă în grăsimi trans foarte periculoase și în substanțe cancerigene care provoacă cancer.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite