Un român și-a spus întâmplarea pe Reddit și a strâns zeci de comentarii. Internautul a povestit cum i-a venit o factură de câteva mii de euro de la Telekom.
Acesta îşi începe povestea spunând că a fost plecat în Japonia și la scurt timp după ce a aterizat a primit un mesaj de la Telekom prin care a fost insiințat că are de plătit suma de 19.000 de lei.
Factura de mii de euro primită de un român de la Telekom
Internautul le-a povestit cititorilor pe reddit că a primit o factură de 19.000 de lei de la Telekom după ce fusese plec într-o călătorie în Japonia. Cu toate că consumase doar 200-300 mb de internet, factura l-a șocat pe acesta.
” Da, chiar am de plată cât se vede în screenshot. Cum s-a întâmplat: am fost în Japonia acum ceva timp iar la scurt timp după aterizare primesc mesaj cum că am de plată peste 19.000 lei la roaming pentru aproximativ 200/300mb de internet. La întoarcere am făcut reclamație pentru care încă aștept un răspuns (aproape au trecut 30 de zile). Serviciile mi-au fost suspendate de curând.”
Românul cu factura de mii de euro de la Telekom povestește că a încercat să vorbească cu angajații companiei de telefonie și să le ceară explicații. Răspunsurile au fost dintre cele mai diverse. Unii i-au spus că poate amâna plata până când se vor lămuri lucrurile, alții iau transmis că nu trebuie să facă nimic până când nu primește un răspuns de la cei care îi vor analiza situația:
” Am vorbit de nenumărate ori cu diferiți angajați, iar de fiecare dată aud alta procedura. Unii mi-au spus să amân plata, alții că n-am ce să fac și dacă se dovedește că e vina mea voi plăti și penalitățile (care până acum s-ar calcula undeva la 2000+ lei/ 20€ pe zi), ultimul angajat mi-a spus că nu trebuie să fac nimic până nu primesc răspuns, altul mi-a spus că apare în sistem reclamația și că tot la fel trebuie doar să aștept. ”
Limită de consum de la Telekom nu fusese activată
Internautul a primit un răspuns care l-a pus pe gânduri. Un angajat Telekom i-a explicat că limita de consum nu a fost activată și că în acest fel a ajuns să consume de aproximativ 4000 de euro:
” Prima persoană care a analizat situația a spus că pe contul meu limită de 50€ nu e activată/a fost dezactivată iar telefonul meu s-a conectat cumva și le-a făcut consum și că trebuie să plătesc (același angajat care mi-a și făcut reclamația în sistem). Din partea mea nu înțeleg de ce nu s-a oprit la 1/2 miliarde €. Nu îmi amintesc să fi dezactivat nicio limită, singurul mod prin care s-ar fi putut întâmpla acest lucru ar fi în aplicație, pentru că nu am sunat sau dat vreun mesaj de dezactivare. În plus, dacă aș fi dezactivat acel buton de limitare, mi se pare ireal să nu existe totuși o limită la 200/300€ și să se poată ajunge la 4000€ în câteva zeci de minute. Îmi este imposibil să plătesc așa sumă de bani, poate doar dacă îmi vând casa. Iar dacă se aplică și penalitățile de 20€/zi devine un loop în care factura creşte continuu iar eu nu voi avea niciodată bani suficienți pentru achitare.”
În încheiere, internautul le cere un sfat cititorilor spunând că nu deține suma respectivă de bani și că nu își explică cum poate ca problema lui să fie soluționată. Ba mai mult, în trecut, acesta a mărturisit că a mai făcut consum de date mobile dar că costurile nu au trecut de 300 de euro:
” Menționez că nu am primit nimic altceva înafara mesajului cu ești în Japan, iar mai apoi suma de plată. Am mai făcut consum roaming de 200/300€, dar atunci a fost intenționat și a trebuit să confirm telefonul continuarea utilizării. + de la depunerea reclamației primesc 10+ mesaje când intru în altă țară. Aș fi foarte recunoscător dacă printre voi exista cineva cu experiență în așa ceva care m-ar putea ajuta cu un sfat.” conchide românul care are de plătit câteva mii de euro factură la Telekom.