vineri, 7 februarie, 2025

Bunicile reactualizează moda contemporană. „De la Bunica”, o afacere pornită de jos care îmbrățișează nostalgiile trecutului

În acest an, Maria Rentea a lansat o afacere pornită de jos. „De la bunica” este o inițiativă ce reunește tradiția și modernitatea, introducând în garderoba femeilor contemporane moștenirea vestimentară a bunicilor. Cu o investiție inițială de 3000 de euro, care a acoperit achiziționarea primelor echipamente și a materiilor prime, Maria și-a amenajat atelierul în Râmnicu Vâlcea. Recent, a alocat încă 10.000 de euro pentru achiziționarea unui utilaj de brodat și alte materii prime.

„De la Bunica”, o afacere pornită de jos, din fascinație pentru garderoba bunicii

De mică, Maria a fost pasionată de croitorie și de universul hainelor, influențată direct de bunicile sale. Fascinația pentru ceea ce putea realiza una dintre bunicii sale la mașina de cusut Nicoleta a fost punctul de pornire. Descoperirea artei croșetatului a venit mai recent, prin intermediul celei de-a doua bunici, care încă își dedică timpul croșetatului și este sursa principală de materiale pentru proiectul său.

„Proiectul «De La Bunica» a luat naştere într-un mod foarte spontan, având în atelier câteva ţesături primite chiar de la bunica mea. Le-am contopit după preferințele estetice proprii şi astfel au apărut primele jachete care s-au bucurat de aprecierea publicului într-un timp destul de scurt”, a povestit tânăra.

„Ne place să ne lăsăm în voia imaginației şi să realizăm combinaţii de culori, texturi şi materiale cât mai spontane şi naturale, neînfrânate de principii estetice clasice. În ceea ce priveşte manufactura, căutăm să avem un proces cât mai corect şi curat, iar produsul final să îndeplinească anumite standarde de calitate, mai ales că lucrăm cu materiale vechi, groase şi dure în majoritatea cazurilor, în combinaţie cu materiale clasice, comune precum pânza topită, bumbacul sau inul”, a mai adăugat Maria.

Ceea ce se distinge cu adevărat creațiile „De la bunica” este echilibrul perfect dintre nostalgia pentru tradiții și adaptarea lor la prezent. Aceștia optează pentru forme inspirate din trecut, dar perfect funcționale în moda actuală și adaugă un strop de melancolie prin utilizarea țesăturilor cu o istorie bogată. Astfel, este obținută o reprezentare vestimentară a amintirilor, un simbol al intersectării dintre trecut și prezent.

Cum visează Maria să își extindă afacerea

La începuturile proiectului „De La Bunica”, clienții erau definiți în mod clar – majoritatea aveau legături cu domeniul artistic, fie ca artiști în propriul lor drept sau doar pasionați. Însă, în prezent, din ce în ce mai multe persoane care nu au nicio legătură cu lumea artelor își doresc să achiziționeze articole „De La Bunica”. Uneori, această dorință este chiar invers proporțională cu personalitatea și stilul lor cotidian.

“Toți clienții noștri au în comun iubirea faţă de tradiţie, dorinţa de a păstra viu specificul clasic românesc în vremurile acestea contemporane, dictate de trenduri fast fashion”, a explicat antreprenoarea.

Prețurile articolelor „De la bunica” variază între 100 și 200 de lei pentru o bluză, jachetele sunt în intervalul de 200 până la 400 de lei, iar o rochie se încadrează în prețurile în jurul sumei de 200 de lei.

Pe termen scurt și mediu, Maria își propune să extindă afacerea pornită de jos, ceea ce va duce la o diversificare a serviciilor și produselor oferite, posibil inclusiv prin adăugarea unui showroom în spațiul viitorului său centru creativ. Cu toate acestea, prioritatea sa rămâne axată pe vânzările online și participarea la diverse evenimente și târguri de modă. De asemenea, în primele luni ale anului 2024, va iniția procesul de înregistrare a brandului „De La Bunica”.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.