marți, 21 mai, 2024

De ce mint casele de sondare: Prosteală ieftină a populației!

Anul viitor vor avea loc alegeri, iar asta îi face pe politicieni să intre în vrie și caută orice mod posibil pentru a-și asigura o poziție cât mai bună la închiderea urnelor. Iar una dintre cele mai simple modalități pentru partidele politice este să plătească casele de sondare să mintă.

Asta poate fi o armă cu două tăișuri deoarece pot face oamenii să nu mai meargă la vot pentru că oricum nu iese cine vor ei sau, din contră, pot avea un caracter mobilizator senzațional.

De ce mint casele de sondare

În ultimele luni, mai multe case de sondare au ieșit cu sondaje de opinii privind alegerile din 2024. Între acestea apar diferențe mari. Dar de ce, veți întreba? Chiar oamenii care răspund își schimbă opinia așa rapid?! Nu, bineînțeles. Se umblă la cifre și rezultatele sunt date așa cum vrea, până la urmă, cel care dă banul sau care are un interes la casa respectivă de sondare.

Acest lucru a fost cel mai ușor de văzut la alegerile trecute, când nimeni, cu excepția Sociopol, nu a luat sau nu a vrut să ia în calcul AUR.

Lucrurile s-au mai schimbat între timp, însă nu foarte mult. Și asta pentru că persoanele care dețin aceste case de sondare sunt apropiate unui partid politic, ia bani de la un partid politic pentru a face sondajul sau sunt în patrimoniul unor persoane aflate în anturajul unor politicieni.

CURS, spre exemplu, îi aparține jurnalistului Iosif Buble, a cărui nevastă a fost parlamentară PNL, iar acum este deputat din partea PSD. În condițiile acestea, ce rezultate ați vrea să ofere CURS?! Normal că sunt favorizate cele două partide din Coaliția de guvernare, pentru că și direct și indirect de acolo mănâncă.

INSCOP îi are ca patroni pe are ca acționari pe Remus Ioan Ștefureac și Ada Cornea Luca. Aceștia au încheiat mai multe contracte cu firme aflate în siajul PNL. Și atunci, pe cine să favorizeze casa de sondare?! Normal că va trage câteva procente pentru PNL.

Avangarde îi aparține sociologului Marius Pieleanu, un apropiat, în trecut al PSD. După ce lucrurile s-au răcit grav și social democrații nu au mai cotizat, nici sondajele casei de sondare nu au mai favorizat partidul.

Metro Media îi aparține Mariei Dîncu, nimeni alta decât soția fostului ministru pesedist Vasile Dîncu. E logic că și această casă de sondare nu are cum să nu avantajeze PSD.

Prosteală ieftină a populației

În aceste condiții, e simplu să înțelegi că sondajele de opinie sunt manipulate, iar adevărul de la urne diferă, de cele mai multe ori, de ceea ce oferă casele de sondare.

E clar că cine dă banul comandă și muzica. Și asta se vede și în sondaje. Casele de sondare a opiniei publice și-au pierdut de multă vreme menirea pe care o aveau. Datele oferite de acestea trebuie luate cu titlu informativ și cu mari rezerve. Asta deoarece proprietarii sunt mai interesați de profituri decât de calitatea datelor pe care le prezintă.

În mod normal, atunci când faci cercetare, când faci știință, nu profitul contează, ci calitatea datelor. Acest lucru se schimbă în cazul caselor de sondare. Asta mai ales din cauza faptului că nu mai există obligația publicării seturilor de date în baza cărora au ajuns la concluziile pe care le prezintă. Așa se explică de ce mint casele de sondare.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.