Odată cu legalizarea și incorporarea jocurilor de noroc digitale în multe dintre principalele piețe consumatoare de sport, brandurile acestei industrii au început să-și faci simțită prezența și ca sponsori. Oportunitățile de marketing sportiv sunt foarte atrăgătoare pentru orice companie care reușește să se asocieze cu un club.
Totuși, parteneriatele dintre cluburi și brandurile de cazinouri (și pariuri sportive) pot aduce beneficii reciproce. Discuția din jurul eticii jocurilor de noroc este una foarte complexă. Deși riscurile și aspectele îngrijorătoare sunt deja binecunoscute, complexitatea acestui fenomen face ca fenomenul să fie și mai interesant.
Acest trend al parteneriatelor dintre cazinouri și cluburi sportive poate fi analizat în mai multe feluri relevante. Unul dintre acestea este descoperirea și analiza beneficiilor. Pentru ca acestea să funcționeze pe termen lung, avantajele trebuie să fie cât de cât diverse. Acest articol își propune să analizeze beneficiile acestor acorduri financiare și de imagine.
Iată cum pot fi privite parteneriatele dintre cluburi și cazinouri într-o lumină pozitivă.
O sursă de venit într-o perioadă dificilă
Perioada dificilă la care facem referire este pandemia de Covid-19. După cum toți fanii sportului își amintesc, perioada 2020-2021 a fost deosebit de dificilă din punct de vedere financiar. Efectul s-a resimțit în funcție de mărimea clubului.
Cele mai mari au suferit din cauza lipsei de spectatori în stadioane, acestea fiind principalele surse de venit în afara drepturilor de difuzare. Arsenal, de exemplu, a pierdut peste 107 de milioane de lire sterline în intervalul 2020-2021, conform The Guardian. Deși astfel de pierderi sunt masive și pentru un titan din Premier League, nu toate cluburile au siguranța de a fi patronate de miliardari precum Stanley Kroenke.
Cluburile mai mici, cu venit mult mai mic din partea drepturilor TV, au avut mult mai mult de suferit. În cazul cluburilor de amatori sau semi-profesioniste, încetarea operațiunilor a devenit o realitate permanentă. Așadar, multe cluburi care se află la mijloc au ajuns în poziția de a necesita ajutor financiar.
Pe altă parte, industria jocurilor de noroc online a dus-o ceva mai bine. Ținând cont că operațiunile sale se desfășoară digital, platforme care oferă pariuri sportive, jocuri păcănele gratis online, și alte servicii de acest tip au supraviețuit. Fluxul lor de venit n-a fost lovit atât de tare. În consecință, banii lor au adus o injecție de capital bine-primită.
Vedem astfel de situații inclusiv în România. Dinamo București, de exemplu, are probleme notorii cu banii de câțiva ani. Parteneriatul de sponsorizare fotbal cu Win2 le oferă peste 700.000 de euro anual. Pentru un club într-o situați atât de dificilă, astfel de bani sunt indispensabili.
Marketing bilateral
Marketingul (sau reclama) este principalul motiv care duce la aceste parteneriate. Orice fan care urmărește evenimente sportive poate fi expus la un brand de cazinou.
Cu cât clubul este mai de succes și de renume, parteneriatul este mai bine văzut din perspectiva fanilor. Dacă un cazinou online apare pe tricoul unui club de talie mondială, atunci fanii ar putea percepe cazinoul ca fiind îndeajuns de mare (și de calitate) încât să se asocieze cu un brand major al sportului.
În același timp, cluburile majore se asociază doar cu parteneri de încredere. Dacă un astfel de acord este cu un brand din industria jocurilor de noroc, atunci cazinoul trebuie să fie la cel mai înalt nivel pentru a fi partenerul unui club major. Fanii tind să înțeleagă asta, ceea ce oferă un grad mărit de reputație clubului.
În același timp, prezența emblemei unui club pe site-ul unui cazinou online este tot o formă de marketing. Cazinourile se mândresc cu astfel de parteneriate. Dacă un jucător vede permanent sigla respectivă, șansele ca jucătorul respectiv să fie interesat de acel club cresc semnificativ.
Implicare comunitară
În anumite cazuri, sponsorii pot contribui la o dezvoltare comunitară mai rapidă. Când parteneriatele club-sponsor sunt strânse, sponsorii tind să se implice și în comunitatea pe care o deservește clubul.
Proiecte precum tabere, centre de excelență sau evenimentele caritabile pot fi în ajutorul comunității. În asemenea circumstanțe, comunitatea din care face clubul sponsorizat poate beneficia de investiții.
Concluzie
Concluzia acestui articol este că parteneriatele dintre cluburi sportive și cazinouri au fost esențiale pentru cluburile care aveau nevoie de relaxare financiară. Pentru cazinourile online, eliminarea stigmei și expunerea către o audiență mai mare poate fi de mare ajutor. Totuși, aceste cazinouri oferă servicii de jocuri de noroc, ceea ce înseamnă că ar trebui să joci responsabil de fiecare dată când le accesezi!