marți, 28 mai, 2024

Protecţia Consumatorilor a închis McDonald’s și KFC. Angajaţii furau la cântar – FOTO, VIDEO

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a demarat o serie de controale în primele zile ale acestui an, la lanţurile de fast-food din Bucureşti, printre care McDonald’s și KFC.

Comisarii din cadrul Protecției Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au descoperit mai multe nereguli, iar unităţile alimentare au fost închise temporar.

McDonald’s și KFC au fost închise de inspectorii ANPC

Ieri, 4 ianuarie 2023, comisarii din cadrul CPCMB au efectuat acţiuni de control în zona Piaţa Romana, unde au găsit o sumedenie de nereguli şi au oprit pentru o perioadă determinată activitatea lanţurilor de fast – food McDonald’s și KFC.

Conform inspectorilor, acțiunile de control au avut loc la două cunoscute lanțuri de fast-food din Bucureşti: McDonalds și KFC, care sunt deținute de operatorii economici Premier Restaurants România SRL, respectiv US Food Network SA.

În urma neregulilor descoperite, comisarii CPCMB au dat amenzi contravenționale în valoare de nu mai puţin de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.

Horia Constantinescu: „Furatul la cântar părea lucru apus de pe vremea lui Cuza”

Liderul ANPC, Horia Contantinescu, s-a arătat profund uimit de faptul că în ziua de astăzi încă se mai fură clientul la cântar. De asemenea, preşedintele Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor susţine că abordarea nu va fi schimbată, iar inspectorii vor fi din ce în ce mai fermi.

„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Vă aducem aminte că și lanțul de fast food Mesopotamia a fost luat în vizor de ANPC.

Ce alte nereguli au mai fost descoperite la lanţurile de fast – food

În ceea ce priveşte situaţia acestor restaurante de tip fast-food au fost descoperite mai multe abateri, printre care existența unor neconcordanțe privind gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum.

De asemenea, prin sondaj au existat o serie de diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar.

Alte nereguli au făcut referire la lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa menţiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor, precum și folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.

Astfel, în urma neregulilor inspectorii ANPC au decis să închidă temporar lanțurile de fast-food McDonald’s și KFC.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite