vineri, 18 iulie, 2025

Un influencer a murit după ce a băut alcool în cadrul unei provocări din mediul online!

Un influencer a murit după ce a băut alcool într-o cantitate excesivă într-un stream live. Brother Three Thousand, așa cum era cunoscut pe Douyin, versiunea chineză pentru TikTok, avea 34 de ani și era din provincia Jiangsu, Lianyungang din China. Acesta a consumat mai multe sticle de baijiu, o băutură distilată cu o concentraţie de alcool între 35 şi 60%.

Un influencer a murit după ce a băut alcool pentru provocarea „PK”

Videoclipul care i-a adus moartea a devenit viral. Influencerul a murit la scurt timp după ce a filmat în direct în direct cum bea mai multe sticle de alcool pe versiunea chineză a TikTok, ceea ce a stârnit o dezbatere despre necesitatea unor reglementări mai stricte ale acestei industrii.

Influencerul „Sanqiange” (sau „Fratele Trei Mii”) a fost găsit mort la doar câteva ore după ce a difuzat clipul în care concura cu un alt coleg influencer. Concursul presupunea consumul de Baijiu, o băutură spirtoasă din China, cu un conținut de alcool între 30% și 60%.

Unul dintre prietenii săi a declarat că Sanqiange, identificat Wang Moufeng după numele lui din viața reală, a participat la o provocare din mediul online cunoscută sub numele de „PK” împotriva unui alt influencer. Concursul a avut loc la primele ore ale zilei de 16 mai 2023, iar rezultatele au fost transmise în direct pe rețeaua de socialziare Douyin.

Provocările din concursul „PK” implică bătălii unu la unu, în care influencerii concurează între ei pentru a câștiga recompense și cadouri de la telespectatori și adesea implică pedepse pentru persoana învinsă. În acest caz pedeapsa a fost aceea de a bea Baijiu.

„Nu știu cât a consumat înainte de a intra și eu pe live. Dar în ultima parte a videoclipului, l-am văzut terminând trei sticle înainte de a o începe pe a patra. Provocarea PK s-a încheiat în jurul orei 1:00 dimineața, iar la ora 13:00, când a fost găsit de familia lui, acesta era deja mort”, a spus Zhao, un prieten al influencerului.

Wang, care a fost descris de Zhao drept o persoană „decentă și simplă”, posta de mult timp astfel de clipuri în care participa la concursuri similare care implicau alcool.

Videoclipul în care Wang a susținut ultima sa provocare a devenit viral pe rețelele sociale chineze, însă nu mai este disponibil pentru vizionare.

Nu există o legislație pentru influenceri

În ultimii ani, scena de live-streaming este în plină expansiune și a dat naștere unei industrii de miliarde de dolari, în care influencerii cu spirit antreprenorial concurează pentru a-și vinde produsele în timp real pe platformele de social media.

Moartea lui Wang a contribuit la o dezbatere în jurul reglementării industriei și a atras atenția autorităților asupra comportamentului unor influenceri care incită la punerea vieții în pericol. Anul trecut, autoritățile din China au interzis tinerilor sub 16 ani să doneze bani pentru cei care fac streaming-uri live și au restricționat accesul acestora după ora 22:00.

Consiliul Național al Audiovizualului din China și Ministerul Culturii și Turismului au creat o listă de măsuri prin care interzic influencerilor anumite practici.

Printre aceste practici se numără „încurajarea utilizatorilor de a interacționa într-un mod vulgar sau incitarea fanilor la vorbirea de rău a unor persoane cunoscute”.

Un influencer a murit după ce a băut alcool într-un concurs din mediul online.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite