joi, 22 mai, 2025

Alimentele s-au ieftinit însă produsele de îngrijire sunt tot mai scumpe. Cât a ajuns să coste pasta de dinți și hârtia igienică?

Chiar dacă se poate observa o ieftinire a alimentelor, tot mai mulți români se plâng că produsele de îngrijire au devenit mai scumpe. Plângerile oamenilor dar și concluzia specialiștilor arată că produsele pentru îngrijirea personală costă dublu decât acum doi ani. Șamponul, pasta de dinți și hârtia igienică au devenit semnificativ mai scumpe decât acum jumătate de an.

De asemenea, femeile au observat că și plata pentru o vizită la saloanele de înfrumusețare a devenit mult mai scumpă. Conform afirmațiilor românilor, acum un an un coș de cumpărături cu cele necesare pentru igiena zilnică nu depășea totalul de 90 de lei. Însă, acum ajunge la peste 130 de lei aceleași produse.

Produse de îngrijire tot mai scumpe. Ce fac românii pentru a economisi la acest capitol

„Deși datele arată că produsele de îngrijire personală s-au scumpit doar cu 16%, realitatea din teren este cu totul alta. Un șampon destul de folosit de români a ajuns să coste 33 de lei, de la 22 de lei cât costa anul trecut. Produsele de îngrijire personală feminină sunt și ele peste 30 de lei, deși în trecut costau mult mai puțin, iar în alte țări sunt gratuite. Un deodorant a ajuns să coste acum 18 lei, deși anul trecut dădeam doar 12 lei pentru el, iar pasta de dinți este și ea peste 20 de lei, deși anul trecut costa 12 lei. Nici la hârtia igienică lucrurile nu stau mai bine, asta pentru că acum costă un astfel de bax peste 30 de lei, deși în trecut costa 18 lei”, au explicat jurnaliștii de la Observator.

De asemenea, mulți dintre români au spus că din moment ce prețurile pentru șampon și alte produse de igienă au devenit mai scumpe, aceștia au început să utilizeze produsele cu mai mult grijă și cu economie. În plus, majoritatea românilor au renunțat la produsele pe care le foloseau în mod obișnuit, căutând alternative mai ieftine pentru pasta de dinți sau pentru șampon.

Serviciile de înfrumusețare sunt tot mai scumpe. Românii reduc din ce în ce mai mult vizitele la salon

„Încerc să folosesc mai moderat, să am mai multă grijă cum le folosesc și am încercat să găsesc alternative mai ieftine, dar încerc să aibă aceleași substanțe”, spune un român. „Alegem produsele mai ieftine, vedem dacă-s bune, dacă nu revenim la cele pe care le foloseam înainte”, a mărturisit o altă persoană.

Conform studiilor efectuate de Uniunea Europeană, România se află pe ultimele poziții la importarea de pachete cu produse de igienă de bază. Astfel, conform concluziilor studiului, România folosea de patru ori mai puțin săpun decât țările din Vest. Iar 4% din populația urbană din România nu se spălase aproape niciodată pe dinți.

„Toate produsele s-au mărit. Din păcate, clientul final simte toată treaba aceasta, pentru că și noi am fost nevoiți să creștem exact cu procentul cu care au crescut produsele. Între șapte și zece la sută, al doilea val, iar primul val a fost anul trecut în decembrie, cu 10%. Mulți au început să reducă frecvența vizitelor în salon”, spune Adrian Perjoschi, hairstylist.

O dată ce produsele de îngrijire sunt tot mai scumpe, serviciile de înfrumusețare au devenit, de asemenea, mai costisitoare. Din această cauză, femeile dar și bărbații au început să-și facă programări la salon la un interval mult mai mare.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.