vineri, 7 februarie, 2025

De unde a plecat Titanicul? Povestea celui mai celebru vas din istorie

Titanicul a fost un transatlantic mare construit de compania navieră White Star Line, care a făcut parte din International Mercantile Marine Co. a lui J.P. Morgan. A fost lansat în 1911 și a fost considerat unul dintre cele mai luxoase și moderne vapoare ale epocii sale. El avea o lungime de 269 metri, o lățime de 28 de metri și o înălțime de 53 de metri și avea o capacitate de 2.435 de pasageri și membri ai echipajului.

De unde a plecat Titanicul?

Titanicul a plecat din Southampton, Anglia la 10 aprilie 1912, îndreptându-se către New York, SUA. A fost unul dintre cele mai luxoase și mai moderne vapoare ale epocii sale, fiind construit de compania navieră White Star Line.

A fost lansat în 1911 și a fost considerat ca fiind practic imposibil de scufundat datorită sistemului său de compartimentare. Titanicul avea trei motoare reciprocante și unul cu turbine, cu o putere totală de 46.000 de cai putere, care îl puteau propulsa la viteze de până la 24 de noduri.

Înainte de plecare, Titanicul a făcut un scurt popas în Cherbourg, Franța, unde a luat la bord pasageri și apoi s-a îndreptat spre Queenstown (acum Cobh), Irlanda, unde a luat la bord alți pasageri.

Pe drum, vasul nu a avut probleme majore, până în noaptea de 14 aprilie 1912, când s-a ciocnit cu un iceberg în Atlanticul de Nord. Impactul a provocat găuri în cochilie și a permis apoi apei să intre în compartimentele inferioare ale vapourului.

Titanicul a început să ia apă rapid și, în cele din urmă, s-a scufundat la 2:20 dimineața, în 15 aprilie 1912. Din cei 2.224 de pasageri și membri ai echipajului de la bord, numai 706 au supraviețuit. Tragedia Titanicului a devenit una dintre cele mai cunoscute naufragii din istorie și a inspirat multe cărți, filme și piese de teatru.

Putea fi evitată tragedia de pe Titanic?

Există mai multe lucruri care ar fi putut fi făcute pentru a evita sau pentru a minimiza tragedia de pe Titanic. Una dintre acestea ar fi fost să se ia mai multe măsuri de precauție în ceea ce privește navigarea prin zona în care s-a întâmplat naufragiul.

În acea noapte, vremea era destul de rece și condițiile meteorologice erau nefavorabile, iar vizibilitatea era redusă. De asemenea, ar fi trebuit să existe mai mulți ofițeri de navigație de veghe pe puntea de comandă și să fie mai atenți la semnalele de pericol, cum ar fi cele emise de alte vapoare sau de balizele de gheață.

De asemenea, ar fi trebuit să existe mai multe bărci salvamar la bordul Titanicului. În momentul în care s-a ciocnit de iceberg, Titanicul avea la bord doar 20 de bărci salvare care puteau transporta doar 1.178 de persoane, deși la bord se aflau 2.224 de pasageri și membri ai echipajului. Dacă ar fi existat mai multe bărci, mai mulți oameni ar fi putut fi salvați.

Totuși, este important de reținut că Titanicul era considerat unul dintre cele mai moderne și mai sigure vapoare ale epocii sale și nimeni nu se aștepta ca el să se scufunde după ce s-a ciocnit de un iceberg. Tragedia de pe Titanic a fost o lecție importantă pentru industria maritimă și a dus la îmbunătățirea măsurilor de siguranță la bordul vapoarelor și la implementarea unor reguli mai stricte pentru navigarea în zonele periculoase.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite