miercuri, 4 decembrie, 2024

Toți românii cu mașini second-hand trebuie să știe asta: Acest document este obligatoriu de la 1 decembrie 2024

De la 1 decembrie 204 se schimbă regulile pe piața auto second-hand din România. Cumpărătorii vor avea la dispoziție mai multe date despre istoricul mașinii pe care o cumpără. Cumpărătorii de mașini second-hand din România vor putea accesa un certificat nou, denumit „RAR Auto-Pass”, care va oferi informații detaliate despre istoricul vehiculului. Așadar, acest document este obligatoriu de la 1 decembrie 2024.

Acest document este obligatoriu de la 1 decembrie 2024

Începând cu 1 decembrie 2024, cumpărătorii de mașini second-hand din România vor putea accesa un certificat nou, denumit „RAR Auto-Pass”, care va oferi informații detaliate despre istoricul vehiculului

Certificatul, emis de Registrul Auto Român (RAR), va fi disponibil contra cost, pentru suma de 42 de lei, în format electronic și poate fi descărcat direct de pe site-ul RAR. Certificatul va include informații despre kilometraj, reparații majore și eventuale rechemări din partea producătorului, date care până acum erau dificil de verificat.

Potrivit lui Cristian Bucur, director tehnic la Registrul Auto Român, „RAR Auto-Pass” va prezenta istoricul kilometrajului vehiculului second-hand, inclusiv kilometrii parcurși înainte de a fi adus în România, Reparațiile efectuate, în special cele determinate de accidente majore și eventuale rechemări în service stabilite de producătorul vehiculului.

Baza de date utilizată pentru generarea certificatelor va fi populată progresiv cu date de la stațiile ITP, service-urile autorizate, producători și dealeri auto. În cazul în care nu există informații despre o anumită mașină, RAR va emite un document gratuit care va menționa lipsa datelor specifice.

Limitările certificării și riscul informațiilor incomplete

Reprezentanții industriei auto avertizează însă că baza de date ar putea fi incompletă, în special în cazul mașinilor care nu au fost reparate în service-uri autorizate.

Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, atrage atenția asupra unei probleme frecvente.

„Popularea se face de către stațiile ITP și de la service-urile autorizate. Dar ce ne facem cu mașinile care nu se repară în service-urile autorizate? Este o problemă pe care noi o ridicăm de foarte mult timp”, punctează acesta, potrivit TVR Info.

Astfel, cumpărătorii sunt sfătuiți să țină cont de această limitare și să verifice atent toate detaliile istoricului înainte de a achiziționa un vehicul second-hand, chiar dacă dețin certificatul „RAR Auto-Pass”.

În România, piața auto este dominată de mașinile second-hand. Numai în luna octombrie, au fost înmatriculate aproape 35.000 de mașini second-hand, de trei ori mai multe decât numărul mașinilor noi. Introducerea certificatului „RAR Auto-Pass” vine într-un context în care autoritățile încearcă să ofere cumpărătorilor un plus de transparență și siguranță la achiziționarea vehiculelor rulate.

Legea prevede sancțiuni pentru operatorii economici care nu transmit către RAR date despre istoricul mașinilor, însă nu există, momentan, penalități pentru vânzătorii care nu oferă certificatul „RAR Auto-Pass” cumpărătorilor.

Astfel, în ciuda introducerii acestei măsuri, obligația furnizării certificatului rămâne parțial aplicabilă, lăsând decizia la latitudinea vânzătorilor.

Așadar, cumpărătorii de mașini second-hand din România vor putea accesa un certificat nou, denumit „RAR Auto-Pass”, care va oferi informații detaliate despre istoricul vehiculului, adică acest document este obligatoriu de la 1 decembrie 2024.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.