Un bărbat din Vrancea a trăit şocul vieții lui când a văzut pe factura de la energie că are de plătit nu mai puţin de 76 de milioane de euro. Bărbatul a mărturisit că i s-a ridicat glicemia instant și că a sunat de urgență la furnizor.
Prețul gazelor naturale continuă să scadă, dar facturile rămân la fel. Același lucru se întâmpla şi cu energia electrică.
Factură de energie de 76 de milioane de euro pentru un bărbat din Vrancea
Bărbatul domiciliat în Adjud, judeţul Vrancea a trăit şocul vieții lui când a văzut că pe factura de la energia electrică are de plătit nu mai puţin de 76 de milioane de euro. Cu toiate că Romică Păduraru deține o pizzerie și o brutărie în Adjud, factură a fost ireală. Acesta le-a mărturisit reporterilor de la digi24.ro că în mod uzual, factura la energie este de aproximativ 1.000 de lei pe lună. Pe de altă parte, pe factură era trecut consumul pe care omul îl avusese pe o perioadă de 5 luni. Disperat, bărbatul a sunat imediat imediat la furnizorul de energie electrică care și-a recunoscut greșeala și care i-a trimis ulterior o factură corectă:
„În decembrie, pe 20, mi-au venit facturile alea cu niște sume de am paralizat când le-am văzut, una de 76 milioane de euro. După care, la o săptămână, a venit cu minus… cum ar veni le-au stornat”, a spus Romică Păduraru.
Cu toate că acum lucrurile sunt normale, bărbatul le-a explicat reporterilor că şocul incă a rămas. Acesta a mărturisit că a fost greu să citească factura mai ales din cauza ”avalanșei” de cifre care apăreau în dreptul sumei restante. Romică Păduraru spune că în momentul citirii facturii, glicemia i-a crescut instant:
” Șocul e când le vezi. Sumele alea. Mi se pare că cei care emit facturile astea fac abuz în serviciu și neglijență. Mi se pare urât din punct de vedere emoțional, oamenii suferă un șoc. Vă dați seama că mi s-a ridicat glicemia cred că la 400 când am văzut așa ceva și am rămas șocat, pentru că mă gândeam de unde să fac rost de bani”, spune bărbatul.
Furnizorul regretă greșeala
Reporterii sursei citate au cerut un punct de vedere de la Enel România care este, în acest caz, furnizorul de electricitate a bărbatului. În răspunsul transmis, aceștia şi-au cerut scuze pentru greșeala care s-a strecurat pe factură și au menţionat faptul că au rezolvat instant problema, emițând factura corectă:
„Factura clientului non-rezidențial a fost stornată în cursul lunii decembrie, a doua zi după ce a fost identificată eroarea, iar acestuia i-a fost transmisă factura corectă. Menționăm că a fost o situație punctuală. Regretăm eroarea și asigurăm clienții că depunem toate eforturile pentru a le oferi un serviciu de furnizare de energie electrică în condiții optime”, a precizat Enel România pentru Digi24.
În altă ordine de idei, un alt român care, de această dată este stabilit în Italia, nu a fost la fel de norocos ca Romică. Românul a primit o factură de 7.000 de euro la gaze naturale, iar furnizorul italian i-a sistat livrarea. Ba mai mult, operatorul i-a explicat faptul că nu este nicio greșeală la mijloc și că sumele afișate sunt cele survenite în urma unor recalculări. Așadar, factura la energie în valoare de 76 de milioane de euro a fost o greşeală teribilă.