duminică, 21 iulie, 2024

„Sunt foarte stresată și nervoasă”. Tehnici și sfaturi pentru a depăși momentele anxioase

Tot mai multe femei spun că „sunt foarte stresată și nervoasă”. Studiile au arătat că stresul cronic perturbă sistemele imunitare și endocrine, precum și procesele metabolice. Toate aceste tulburări pot provoca diabet, sindromul intestinului iritabil, cancer și alte boli.

Stresul cronic este mai probabil să provoace hipertensiune și boli de inimă, iar stresul foarte ridicat poate provoca chiar un atac de cord sau un sindrom de inimă frântă. Cel de al doilea sindrom este numit și cardiomiopatie, o reacție acută asemănătoare unui atac de cord. Stresul provoacă boli de inimă timpurii și le agravează pe cele existente.

„Sunt foarte stresată și nervoasă”. Obiceiuri care te vor scăpa de această senzație deranjantă

Pentru a nu ne mai agita și a nu ne mai îngrijora de probleme care s-ar putea întâmpla în viitor, trebuie să trăim în prezent. Specialiștii sugerează să instalarea unei „cortine de fier” pentru a separa trecutul de viitor, împiedicând oamenii să regrete vechile greșeli sau să se gândească la dificultățile de mâine.

În momentul de vârf al unui atac de panică, puneți-vă trei întrebări din formula magică a lui Willis Carrier din cartea lui Dale Carnegie. Acestea constau în: „Care este cel mai rău lucru care s-ar putea întâmpla în această situație? Cum voi putea să rezolv această problemă? Voi putea să fac față acestor dificultăți?”

Dacă răspundeți sincer la aceste întrebări, veți descoperi că, chiar și în cel mai rău caz, puteți face față adversității. De asemenea, gândiți-vă la efectele dăunătoare ale stresului.

În timp ce sunteți stresat, trebuie să vă amintiți în mod constant de daunele pe care anxietatea le poate face corpului dumneavoastră. Autorul cărții citează faptul trist că oamenii de afaceri care trăiesc în condiții de stres cronic și din această cauză mor mai devreme. Prin urmare, este important să aveți grijă de dumneavoastră și să vă păstrați calmul.

Cum să privești viața doar cu zâmbetul pe buze? Cum să scapi de pesimism?

Având mereu gânduri bune, puteți reduce anxietatea și vă puteți calma rapid. Pentru a face acest lucru, trebuie să vă dezvoltați o mentalitate pozitivă, să încercați să vă mențineți o stare de spirit bună și să priviți viața cu zâmbetul pe buze.

De asemenea, este bine să știi că atunci când o persoană nu acționează, gândurile rele încep să se strecoare în capul ei. Cel mai bun mod de a scăpa de ele este să vă țineți mereu ocupat. Astfel, creierul trece la acțiune și reduce tensiunea psihologică.

Probabil că ați întâlnit oameni care se găsesc în situația de a-și face griji pentru orice. Pentru ei, îngrijorarea fără motiv a devenit deja un obicei de care ar fi bine să scape. Astfel, creați-vă un nou obicei sănătos de a nu vă face griji pentru nimic.

Cum treci peste nereușitele din trecut? Stabiliți-vă un nivel acceptabil de anxietate

Mulți oameni se învinovățesc pentru greșelile din trecut, care nu pot fi reparate niciodată. În această situație, trebuie să acceptați inevitabilul și să renunțați la trecut. Spuneți-vă „Ceea ce s-a întâmplat este ceea ce trebuia să se întâmple” și fiți împăcat.

Pentru a controla anxietatea și îngrijorarea, trebuie să vă stabiliți o limită mentală pentru emoțiile dumneavoastră. Pur și simplu evaluați situația și încercați să vedeți partea plină a paharului.

Dacă vei urma aceste sfaturi vei uita să mai spui că „sunt foarte stresată și nervoasă”. După cum puteți vedea, recomandările lui Dale Carnegie sunt destul de simple și ușor de aplicat în viața de zi cu zi. Principalul lucru pe care trebuie să-l faceți este să luați o decizie fermă de a vă schimba mentalitatea. De asemenea, puteți explora natura stresului și puteți învăța tehnici de relaxare.

 

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite