miercuri, 24 iulie, 2024

Ulei de avocado pentru gătit. Cât de sănătos este acesta?

Uleiul de avocado pentru gătit are multe beneficii foarte specifice. Majoritatea uleiurilor vegetale sunt extrase din semințe, în timp ce uleiul de avocado este obținut din pulpa proaspătă a fructului. Majoritatea fructelor sunt bogate în carbohidrați, în timp ce avocado este bogat în grăsimi sănătoase.

Deși cultivarea avocado este cunoscută încă din epoca aztecă, uleiul de avocado este un produs relativ nou pe piața uleiurilor comestibile. Acesta a fost dobândit prin metoda de producere a uleiului prin presare la rece, devenind astfel un pionier în producția de ulei comestibil de avocado. Această metodă, care este similară cu cea a uleiului de măsline, permite fructului de avocado să își păstreze cât mai mult posibil toate proprietățile benefice. Uleiul de avocado deține recordul pentru că are cel mai mare procent de grăsimi sănătoase mononesaturate, fiind urmat doar de uleiul de măsline.

Ulei de avocado pentru gătit. Cantitatea de calorii conținută în produs

Uleiul de avocado este bogat în vitamina E. Acesta este, de asemenea, o sursă de antioxidanți și polifenoli puternici, care sunt foarte benefice pentru sănătatea umană. Datorită conținutului ridicat de acizi grași mononesaturați și a acidității scăzute în mod natural.

Uleiul de avocado are unul dintre cele mai ridicate puncte de fum dintre celelalte uleiuri comestibile. Util și versatil, uleiul de avocado își merită locul în bucătăria fiecărei gospodine. Compoziția uleiului de avocado. Uleiul de avocado este alcătuit din 76% acizi grași mononesaturați, 12% grăsimi polinesaturate și 12% grăsimi saturate.

O lingură de ulei de avocado conține 124 de calorii. Unul dintre principalele beneficii ale uleiului de avocado este conținutul ridicat de grăsimi mononesaturate, al căror principal reprezentant este acidul gras oleic sau omega-9. Acidul oleic mononesaturat este una dintre componentele importante ale faimoasei diete mediteraneene, cunoscută pentru proprietățile sale benefice pentru sănătatea inimii și a sistemului vascular.

Uleiul de avocado pentru gătit poate fi adăugat la aproape orice fel de mâncare, înlocuind uleiurile vegetale din rândul ingredientelor. Cu toate acestea, există câteva rețete care includ uleiul de avocado ca ingredient.

Mononesaturatele și beneficiile acestora pentru organism. Recomandările specialiștilor

Oamenii de știință au dovedit că grăsimile mononesaturate împiedică absorbția colesterolului rău în pereții intestinului subțire, scăzând astfel nivelul colesterolului rău din sânge. Cu toate acestea, acizii grași mononesaturați nu numai că ajută la scăderea colesterolului rău, dar ajută și la menținerea nivelului colesterolului bun.

După cum știți, principala funcție a colesterolului bun sau HDL este de a transporta excesul de colesterol din sânge la ficat pentru reciclare și excreție prin intestine și de a elimina depozitele de colesterol rău din vasele de sânge, asemănătoare plăcilor. Astfel, acizii grași mononesaturați ajută la menținerea unui echilibru între colesterolul rău și cel bun din sânge, prevenind astfel tromboza, ateroscleroza, infarctul, accidentul vascular cerebral.

Cu toate beneficiile sale, un ulei de avocado pentru gătit este o grăsime și este întotdeauna bogată în calorii. Așa că puteți să vă asezonați salatele preferate cu ulei de avocado sau să îl folosiți la gătit, dar nu exagerați. La urma urmei, consumul excesiv de grăsimi, chiar dacă este sănătos, nu numai că duce la creșterea în greutate, dar poate provoca și o mulțime de probleme de sănătate.

 

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite