vineri, 14 iunie, 2024

Rețete de mâncare de regim pentru inimă. De ce să ții cont atunci când vrei să te alimentezi sănătos

Persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare sunt în căutare de rețete de mâncare de regim pentru inimă. Bolile cardiovasculare afectează un număr mare de persoane. Cele mai frecvente sunt bolile coronariene, aritmia și cardioscleroza. Aceste boli sunt adesea combinate cu altele, cum ar fi ateroscleroza și hipertensiunea arterială.

În toate bolile de inimă este recomandabil să mâncați frecvent, dar în porții mici, pentru a reduce presiunea asupra sistemului cardiovascular. Nu mâncați înainte de a face exerciții fizice sau baie, sau chiar înainte de a merge la culcare. Mâncarea trebuie să fie consistentă, dar ușoară. Sunt excluse alimentele grase, prăjite, afumate, murate, condimentate, sărate, acre și piperate.

Rețete de mâncare de regim pentru inimă. Alimente care trebuie să le incluzi în dieta ta

În timpul unui regim o mare importanță este acordată utilizării produselor care conțin cantități mari de potasiu și îmbunătățesc funcția cardiacă, cum ar fi caisele, sultaninele, smochinele, prunele și fructele uscate. Alcoolul, ceaiul puternic și cafeaua nu pot fi consumate.

Cașcavalul, peștele și fructele de mare cu conținut scăzut de grăsimi sunt recomandate, dar mâncărurile trebuie gătite cu ulei de măsline. Având în vedere faptul că greutatea corporală excesivă are un impact major asupra apariției bolilor de inimă, este indicat să se limiteze consumul carbohidraților ușor digerabili.

Pot fi consumate felurile de mâncare din carne de vită, curcan, pui și iepure fierte sau la cuptor. De asemenea, sunt indicate spre consum fructele de mare și pește cu conținut scăzut de grăsimi, ouă poșate și omlete precum și supele de sfeclă roșie.

Mulți nutriționiști recomandă sucurile de fructe și de legume, decocturile de măceșe, ceaiul slab și compoturile. Specialiștii permit utilizarea untului, uleiului de măsline și de semințe de in în mâncare. De asemenea, sunt indicate salatele de legume și produsele lactate fermentate.

Sfaturi pentru a reuși să ameliorezi disconfortul provocat de o afecțiune cardiovasculară cu ajutorul unei diete

Persoanele cu boli cardiovasculare ar trebui să renunțe la alimentele nesănătoase. Pentru a reduce presiunea asupra inimii și pentru a scădea nivelul colesterolului din sânge, trebuie să se urmeze o dietă sănătoasă și echilibrată.

Conținutul caloric nu trebuie să depășească 2000 kcal. Pe zi, cantitatea de nutrienți consumați trebuie să fie în cantitate de proteine 80-90 g, carbohidrați 300-400 g și grăsimi aproximativ 90 g. Dieta presupune respectarea conținutului caloric zilnic. Trebuie să mâncați în porții și la intervale regulate.

Micul dejun ar trebui servit în jurul orei 7-8 dimineața, al doilea mic dejun în jurul orei 10-11 dimineața, prânzul la ora 13.00. De asemenea, gustarea de după-amiază trebuie consumată la ora 16.00 și cina între orele 18.00 și 21.00. Se recomandă o gustare cu o oră înainte de culcare.

Nu doar respectarea unor rețete de mâncare de regim pentru inimă te vor ajuta să scapi de problemă. Pentru a observa cu adevărat un efect ar trebui să mâncați cel puțin 5 mese pe zi. Se recomandă mâncărurile gătite la aburi, fierte, coapte sau înăbușite. Salatele ar trebui să fie asezonate cu ulei de măsline sau suc de lămâie în loc de maioneză. De asemenea, cantitatea de lichide pe care o beți trebuie monitorizată zilnic.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite