vineri, 12 aprilie, 2024

Schimbare importantă pentru chiriași! Ce va prevede legea

Un nou proiect de lege urmărește să faciliteze procesul de înregistrare la domiciliu pentru chiriași. Scopul principal al acestui proiect este de a simplifica și eficientiza formalitățile administrative pentru chiriași în ceea ce privește înregistrarea la domiciliu. Această inițiativă ar putea aduce o schimbare importantă pentru chiriași în ceea ce privește modul în care aceștia obțin viza de flotant.

Schimbare importantă pentru chiriași!

În prezent, o lege în curs de dezbatere în Parlament urmărește să modifice Ordonanța de Urgență nr. 97/2005, introducând o serie de ajustări esențiale în ceea ce privește evidența, domiciliul și actele de identitate ale cetățenilor.

Potrivit proiectului de lege propus, toți locatarii care locuiesc în apartamente închiriate în baza unui contract legal vor beneficia automat de viza de flotant în format electronic. Această inițiativă se va aplica exclusiv în cazul contractelor înregistrate la ANAF. Astfel, chiriașii care locuiesc la adresa prevăzută în contractul de închiriere nu vor mai fi obligați să depună o cerere separată pentru obținerea vizei de flotant, căci aceasta le va fi acordată automat.

Cu toate acestea, cei care nu doresc să intre automat în posesia vizei de flotant vor trebui să anunțe serviciul pentru evidența persoanelor din aria în care se află locuința închiriată.
După cum este speculat în actul de reglementare, viza de flotant își pierde valabilitatea în anumite condiții. Acest lucru se poate întâmpla automat la expirarea termenului de valabilitate sau în momentul în care autoritatea fiscală transmite o notificare către serviciul de evidență a persoanelor privind încetarea contractului de închiriere. De asemenea, acest lucru se poate întâmpla la cererea solicitantului, pe baza documentelor justificative.

Alături de simplificarea procesului de obținere a vizei de flotant, proiectul de lege avansează și o inițiativă pentru scăderea impozitului pe chirii pentru persoanele fizice care închiriază o singură locuință cu o suprafață mai mică de 100 de metri pătrați.

Avantaje și acte necesare pentru viza de flotant

În momentul de față, pentru a obține viza de flotant, solicitantul trebuie să contacteze autoritățile locale din zona în care dorește să se stabilească și să prezinte anumite documente, precum o cerere completată pentru obținerea vizei de flotant (disponibilă pe site-ul autorității locale), actul de identitate (carte de identitate sau pașaport), documente care confirmă dreptul de folosință a locuinței (contract de închiriere, titlu de proprietate, adeverință de la proprietar), declarație pe proprie răspundere (completată la autoritatea locală), cât și alte documente solicitate de autoritățile locale (certificat de naștere sau de căsătorie).

Dacă ai obținut viza de flotant, beneficiezi de diverse avantaje, inclusiv drepturi electorale la alegerile locale din zona în care este emisă viza, facilitarea declarării veniturilor și a plății impozitelor la nivel local, acces la anumite locuri de muncă care pot solicita deținerea vizei de flotant și înregistrarea mașinii la adresa specificată în viză. De asemenea, deținerea vizei de flotant asigură accesul la servicii publice locale, precum înscrierea copiilor la școală, asistență medicală sau ajutor social.

Aceasta este o schimbare importantă pentru chiriași, însă, pentru a participa la alegerile locale care au loc pe 9 iunie, este necesar ca viza de flotant să fie aplicată pe buletin cu cel puțin 60 de zile înainte de ziua votului. Astfel, ultima zi în care se poate aplica viza de flotant pentru a putea vota la aceste alegeri este 5 aprilie.

Pe aceeași temă

Distribuie:

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.